Semester!



låter bilderna tala; semester!

tänk, semester.. nåt man ser fram emot ett helt år (eller som i mitt fall- ett helt liv).
nu är den äntligen här. och vilken semester sen!
hela en och en halv vecka(!) och därtill är det obetald semester.. 
ÄR det inte fantastiskt??

min första semesterdag har inte varit riktigt lika avslappnad och njutbar som
den ser ut att vara på bilderna.

vaknade tidigt med vääääärldens halsont.
ringde vårdcentralen varpå en rundviftning med en bomullspinne utfördes i min hals i
jakt på bacillusker. lyckligtvis så fanns där inga.
däremot verkar det som att ett ondskefyllt virus har långtidsparkerat där..

ett par timmar senare var jag tillbaka på vårdcentralen.
denna gång för att visa hur frisk jag var i övrigt.
upptäckte till min stora förskräckelse att jag höll på att få soppa torsk och fick snålköra hem.
nu är bilen tankad. bensin är dyrt.

SEN vände dagen! (åtminstone ett tag)
sålde högtalarna som stått och tagit plats,
njöt av kaffe och en ruskigt spännande bok på balkongen,
pratade med min älskade man (några gånger),
kollade kontot och såg att det fanns några kronor över efter räkningarna.
men det var väl också ungefär det..

sen vände det igen och för att sammanfatta det hela så kan man säga att kungen skulle kunna skita på vår toa nu.

over and out

(saknar mattias)

Kommentarer
Postat av: hanna-mia

välkommen till bloggsfären bästa nillan! :) av att läsa det här kom jag att tänka på:

ETT: den där gången då jag fick vara med och kika in dina stämband. det var kul. (mindre roligt dock att du har ont i halsen, hoppas det blir bra snart!)

TVÅ: när kungen var på nyhem och jag tappade koncentrationen av hans prat.



KRAAAAAAAM :)

2009-06-25 @ 21:46:53
URL: http://hannamia.blogg.se/
Postat av: Ulika Gustavsson

Roligt att se dig!

2009-06-25 @ 22:58:15
URL: http://vattenslangen.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0