bloggar direkt från norrbo- i 3 sovande hundars sällskap..

               

vet inte om det finns nån given gräns för vad som är för varmt
när det gäller vädret men jag är desto säkrare på att
om det finns en, så är vi definitivt i närheten av den nu..
termometern har visat på 30 + i flera dagar och jag är matt.

är åter tillbaka i hälsingland. närmare bestämt norrbo.
norrbo är inte stort. norrbo är litet.
men jag trivs faktiskt riktigt bra får jag erkänna.

idag blev jag väckt av en försiktig knackning på dörren = kaffe på sängen av svärmor=)  
- jag gillar!
sedan läst en spännande bok i skuggan,
borstat hundar, promenerat i en midjehög djungel av klöver,
badat fötterna i dellen, vattnat blommor,
fikat, plockat blommor, fikat igen,
ätit mat förstås, handlat i en pyttepyttepytteliten
(i agnes mått mätt) handelsbod.
underhållningen om dagarna står mina 3 små vänner för.
kitzy - pyret - mira

de är verkligen underbara
men kan tönta loss hyffsat rejält också emellanåt.
att leka "kasta boll" med allt som går att kasta,
 är favvounderhållningen enligt dem själva..

  
hund t v= hjärtfel                                                                                       hund t h = tokgammal
hund t v + hund t h = lekgalna


för övrigt låter bilen lite skumt.
den ska tvättas imorn av mej - det är också skumt..

nu sova

Kommentarer
Postat av: Johanna, f.d Tursell

Åh, vad mysigt det låter! Det är verkligen nyttigt att vara på landet och uppleva stillheten :)

2009-06-30 @ 13:32:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0